2018-10-03 16:20:00

ETWINNING PROJEKT SCRATCH OUR CULTURE WITH STORIES AND GAMES

U projektu Scratch our culture with stories and games sudjelovali su učenici 6. b razreda u sklopu nastave informatike. Projekt su početkom školske godine 2018./2019. pokrenuli naša učiteljica Iva Naranđa i učitelj Pedro José Das Neves Alves iz škole Agrupamento de Escolas da Lousã iz Portugala, a pridružila se učiteljica Daniela Praino iz talijanske škole ICS "Chinnici-Roncalli" di Piazza Armerina.

Nacionalna oznaka kvalitete

eTwinning oznaka kvalitete QL

TwinSpace

Članak na naslovnici povodom pokretanja projekta

Projekt se temelji na pozitivnim iskustvima iz dva slična eTwinning projekta provedena tijekom prethodnih dviju godina. Osnovna ideja je na atraktivan i zabavan način uvesti učenike u svijet programiranja i pri tome podijeliti s partnerima iz drugih država razne informacije o školama, mjestima i državama u kojima živimo, povijesnim i geografskim znamenitostima naših krajeva, kulturama i običajima.

 

PREGLED AKTIVNOSTI

 

Europski tjedan programiranja

Tijekom listopada 2018. povodom Europskog tjedna programiranja učenici su sudjelovali u dvije radionice. Na prvoj radionici upoznali su BBC micro:bit, udružili micro:bitove i prikazali riječi eTwinning, Croatia i HR. Druga radionica bila je Scratch radionica Animate a Name tijekom koje su učenici animirali ime svoje države i grada u kojem žive. Zajedno s partnerima iz Portugala i Italije prijavili smo se za Code Week 4 All Challenge i dobivanje certifikata izvrsnosti Code Week Certificate of Excellence in Coding Literacy koji nam je dodijeljen sredinom ožujka 2019.

Opširnije u člancima na naslovnici:

Europski tjedan programiranja - Code Week 4 All Challenge

Certifikat izvrsnosti

 

 

 

 

 

Predstavljanje i upoznavanje partnera

Jedna od uvodnih projektnih aktivnosti bilo je predstavljanje škola i učenika partnerima. Učenici su se prisjetili savjeta o sigurnosti na internetu, izradili avatare, odabrali nadimke i napisali kratak tekst kojim su se predstavili.

 

 

 

Sat kodiranja (Hour of Code)

Make it fly with Scratch

Sljedeća projektna aktivnost održana je početkom prosinca 2018. tijekom Tjedna informatičke edukacije kada su naši učenici sudjelovali u Satu kodiranja (Hour of Code). Održana je Scratch radionica Make it fly with Scratch, jedna od mnogobrojnih radionica koje su ponudili organizatori Sata kodiranja u suradnji s voditeljima Scratch projekta Lifelong Kindergarten Group pri MIT Media Lab. Budući da je 2018. godina proglašena Europskom godinom kulturne baštine, tijekom ovog projekta neke aktivnosti povezali smo s kulturnom baštinom Međimurske županije te su u sklopu radionice Make it fly with Scratch učenici kreirali Scratch projekte u kojima osim Scratch mačka lete i lončarski predmeti kao što su tanjuri i putra.

 

 

 

Europska godina kulturne baštine

Učenici su izradili animacije i animirane priče o odabranim temama iz kulturne baštine naše županije. Iz bogate kulturne baštine Međimurske županije odabrali smo predstaviti:

Zaštićeno nematerijalno kulturno dobro:

Tradicijsko lončarstvo na području sjeverozapadne Hrvatske

Tradicijsko umijeće izrade čipke na području Svete Marije

Nepokretna kulturna baština:

Pojedinačna kulturna dobra: Dvorci i kurije (dvorac Zrinski)

Predstavili smo i današnje suvenire iz naše županije koji su nadahnuti tradicijskim elementima.

Potrebne fotografije ustupile su nam Udruga Svetomarska čipka i Domaća radinost Horvat na čemu im ovim putem zahvaljujemo.

 

 

Animirane čestitke

Nekoliko učenika izradilo je Scratch projekte s animiranim božićnim i novogodišnjim čestitkama za koje su koristili Scratch pozadine i fotografije juga Čakovca za vrijeme adventa, autorice Miroslave Novak kojoj također zahvaljujemo.

 

 

Scratch 3.0

Početkom 2019. godine pokrenut je Scratch 3.0 te su naši učenici ubrzo isprobali neke nove mogućnosti i izradili animacije My town Čakovec i uskrsne čestitke.

Animacije My town Čakovec (proširenje Tekst u govor):

 

Animirane uskrsne čestitke (proširenje Tekst u govor):

 

 

Dan Scratcha

 

Dan Scratcha u našoj školi - Scratch Day

 

 

Dan Scratcha obilježili smo 8. svibnja 2019. Radionica izrade igri u Scratchu pod nazivom Let's create Scratch games obuhvaćala je zadatak koji se sastojao iz dva dijela. Naši učenici kreirali su igre s kvizom i labirintom temeljene na animiranim pričama koje su napravili projektni partneri. Najprije je bilo potrebno izraditi kviz s tri pitanja o našim projektnim partnerima iz Portugala i Italije, a nakon toga nacrtati labirint kroz koji igrač treba proći. Za ovu radionicu učiteljica Iva Naranđa za učenike je pripremila kratak vodič u Scratchu. Odgovore na pitanja moguće je pronaći u Scratch animiranim pričama objavljenima na TwinSpaceu.

 

 

Vodič za učenike:

 

 

Predstavljanje projekta u školi

Povodom Dana Scratcha prikladno je uređen pano u informatičkoj učionici na kojem su predstavljene dotadašnje projektne aktivnosti.

 

 

Online glasovanje za najbolje radove

Početkom lipnja 2019. organizirali smo i proveli online glasovanje za odabir najboljih učeničkih radova nastalih tijekom ovog projekta. Korišten je alat Tricider, a pravila su dogovorena na TwinSpace forumu.

 

 

Evaluacija projekta - lipanj 2019.

Rezultati

 

članak na naslovnici povodom završetka projekta

članak na Portalu za škole povodom završetka projekta

članak na portalu emedjimurje

 

 


II. osnovna škola Čakovec