2019-09-17 19:51:38

ETWINNING PROJEKT ME THE A.I #2.0

eTwinning projekt ME THE A.I #2.0 pokrenule su učiteljice informatike Georgia Lascaris iz Grčke i naša učiteljica Iva Naranđa. Projekt će trajati cijelu školsku godinu 2019./2020., a iz naše škole u projektu će sudjelovati učenici šestog razreda u sklopu nastave informatike.

Nacionalna Oznaka kvalitete i Europska oznaka kvalitete

eTwinning QL   eTwinning EQL

Umjetna inteligencija sve se više integrira u svaki aspekt našeg života. eTwinning projekt ME THE A.I #2.0 učenicima će predstaviti nove tehnologije poput umjetne inteligencije i strojnog učenja, pomažući im da shvate kako djeluje umjetna inteligencija, koja su ograničenja, kako umjetna inteligencija može pomoći ljudima u suočavanju s najvećim svjetskim izazovima, ali i koja se etička pitanja moraju uzeti u obzir.

 

 

 

Projekt će se temeljiti na pet velikih ideja umjetne inteligencije koje će učenici upoznati kroz zabavne i suradničke aktivnosti između škola iz raznih država. Kroz ovaj projekt učenici će demistificirati umjetnu inteligenciju i prepoznati uobičajenu uporabu tehnologije te razvijati vještine 21. stoljeća temeljene na Europskom referentnom okviru ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje (kompetenciju višejezičnosti i digitalnu kompetenciju).

Aktivnosti će biti predstavljene na javnom dijelu Twinspacea i školskoj mrežnoj stranici. Materijali i primjeri dobre prakse bit će preneseni u eTwinning grupu Artificial Intelligence in Education.

 

 

PREGLED AKTIVNOSTI

 

rujan 2019.

Uvodne aktivnosti

 

 

Na samom početku nastavne godine učenici su pogledali videozapise na code.org. Ovo je bila izvrsna prilika za ponavljanje naučenog tijekom prošle školske godine, ali i za razmišljanje o temi ovog projekta, umjetnoj inteligenciji. Učenici su rješavali LearningApps igre pripremljene za rujanske aktivnosti u okviru ovog projekta.

 

 

 

Sudjelovali smo i u izradi zajedničkog slikovnog rječnika:

 

 

listopad 2019.

Europski tjedan programiranja - CodeWeek

 

 

 

studeni 2019.

Machine Learning For Kids

 

 

 

Ispunili smo upitnik koji su napravili naši partneri iz Grčke:

 

prosinac 2019.

Sat kodiranja - Tjedan informatičke edukacije 2019.

 

 

siječanj 2020.

 

Break the Code Challenge

 

 

Umne mape

bubbl.us

Sljedeći zadatak bila je izrada umnih mapa o primjeni umjetne inteligencije u svakodnevnom životu.

 

 

 

 

 

veljača 2020.

 

Dan sigurnijeg interneta – 11. veljače 2020.

 

Provedene su neke od aktivnosti iz kurikuluma Be Internet Awesome (Share with Care i Secure Your Secrets). Učenici su upoznali Interland, online igru s postavljenim izazovima putem koje se upoznaju razni aspekti sigurnosti na internetu, te odigrali Mindful Mountain i Tower of Treasure.

 

 

Edmodo anketa:

 

PEGI

 

Predstavljanje projekta u školi:

Integrirani dan robotike i informatike 27. veljače 2020.

 

 

eTwinning projekt ME THE A.I #2.0 from NarandaIva

 

 

ožujak 2020.

 

Machine Learning For Kids

 

 

 

travanj i svibanj 2020.

 

Tijekom nastave na daljinu nastavili smo rad na projektu i surađujući s partnerima sudjelovali u tri zadatka:

 

1) Izrada zajedničkog chatbota o koronavirusu pomoću Machine Learning for Kids.

Učenici su pripremili tekstove (pitanja i odgovore) o koronavirusu koje smo dodali u zajednički model te izradili chatbot. Za rad na ovom zadatku koristili smo vodič Chatbots dostupan na Machine Learning for Kids.

 

Za suradnju smo koristili i MindMeister umnu mapu.

 

 

2) Priča o tome kako je pandemija koronavirusa promijenila naše živote.

 

3) Dijeljenje primjera primjene umjetne inteligencije u borbi protiv pandemije koronavirusa. Naši učenici predstavili su Andriju. Izradili su postere u alatu po vlastitom odabiru koje smo podijelili s partnerima na TwinSpaceu i zajedničkom Padletu.

 

Nekoliko fotografija rada od kuće:

 

 

 

 

lipanj 2020.

Evaluacija projekta

 

Rezultati - evaluacija za učenike

 

 

Rezultati - evaluacija za učitelje

 

 

članak na Portalu za škole

 

 

Zajednička završna prezentacija projekta:

 

 

 

naslovnica - završetak projekta

 

Diseminacija putem eTwinning Live Eventa, završna prezentacija projekta:

 

 

Članak o projektu objavljen u Visibility of eTwinning Projects Newsletter number 10, 2020 edition, stranica 16, Georgia Lascaris i Iva Naranđa:

Learning for AI through the eTwinning Project ME THE A.I #2.0

https://pubhtml5.com/xzfd/axzu

 

Više na naslovnici:

Naš eTwinning projekt ME THE A.I #2.0 u newsletteru eTwinning grupe „Visibility of eTwinning Projects“

 

 

Dodatne nagrade koje je dobio eTwinning projekt ME THE A.I #2.0 (objavljeno na Twinspaceu):

Grčka: Georgia Lascaris iz grčke škole 2nd Primary School of Nea Erythraia sudjelovala u natjecanju STEM Discovery Campaign 2020 Scientix s aktivnosti "Me the A.I #2.0: Artificial Intelligence Activity" provedenom u sklopu ovog eTwinning projekta te je odabrana za jednog od pobjednika. Nagrada se sastoji od sudjelovanja na Scientix Science Projects Workshop u Future Classroom Lab u Briselu koja je zbog COVID-19 pandemije odgođena.

Litva: Lina Lienienė iz škole Telšių „Germanto“ progimnazija osvojila je nacionalnu nagradu za eTwinning projekt.

Kvalitetu projekta dokazuju i brojne Europske oznake kvalitete kojima je Središnja služba za podršku iz Brisela nagradila čak 14 partnera iz pet država (Grčke, Španjolske, Litve, Turske i Hrvatske).

Portal za škole: Nagrade eTwinning projektu "ME THE A.I #2.0"

Dopuna:

Još jedna nagrada u Grčkoj, učiteljica Georgia Lascaris s ovim projektom osvojila je 2. mjesto na nacionalnoj razini.


II. osnovna škola Čakovec