2019-10-29 07:58:48

Terenska edukacijsko-istraživačka nastava GLOBE programa (active learning)

23. listopada 2019. provedena je terenska edukacijsko-istraživačka nastava GLOBE škola u organizaciji MŽSV voditeljice GLOBE programa Međimurske, Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije Biljane Forgač, na području šumskog pokrova Topolje u suradnji s Hrvatskim šumama d.o.o. - Šumarijom Čakovec.

Stručno predavanje Biološka obnova šuma - upravitelj Šumarije Čakovec, Benjamin Horvat, dipl.ing. šumarstva

 

Upravitelj Šumarije Čakovec, Benjamin Horvat, dipl.ing. šumarstva zanimljivim predavanjem i zornom prezentacijom objasnio je učenicima proces biološke obnove šuma. Sudionici terenske nastave bili su globovci II. OŠ Čakovec i voditeljice Biljana Forgač i Mirjana GrulaOŠ Belica i voditeljica Marina OstrugnjajSŠ Čakovec i voditeljica Kristina TrstenjakMedicinske škole Varaždin s voditeljicama Marijom Krajnik i Mirelom Turk te globovci OŠ Ksavera Šandora Gdjalskog iz Zaboka s voditeljicama Snježanom Turk i Milenom Posavec.

 

 

U nastavku aktivnosti provedene su tri usporedne radionice (1. Karakterizacija tla - Kristina Trstenjak, prof.; 2. BIOMETRIJA - Biljana Forgač, prof. savjetnik; 3. Orijentacija i pixel- Mirela Turk- prof.)

 

 

Globovci spomenutih škola u prvoj sekciji odredili su karakterizaciju horizonata tla (vlažnost, strukturu, boju, konzinstenciju, teksturu, količinu kamenja, korijena i karbonata u tlu). U drugoj istraživačkoj radionici uočili su dominantne i kodominantne vrste pokrova te izmjerili visinu i prsni promjer stabala hrasta lužnjaka i bijelog bora. U trećoj sekciji postavili su istraživački pixel i orijentirali se u šumskom okruženju. Nakon istraživačkog rada prezentirali su i analizirali izmjerene podatke.

 

 

GLOBE (Global Learning and Observations to Benefit the Environment) je program cjelovitog učenja i opažanja za dobrobit okoliša. GLOBE je znanstveno  obrazovni program, namijenjen učenicima osnovnih i srednjih škola, koji u svom neposrednom okolišu obavljaju različita mjerenja, primjerena svojoj dobi i interesima te mogućnostima škole. Prikupljeni se podaci, putem interneta unose u jedinstvenu svjetsku bazu podataka. Mjereći i opažajući značajke okoliša u istraživačkom području škole, učenici upoznaju i na neposredan način doživljavaju svoje okruženje, upoznaju znanstvene metode mjerenja, prikazivanja i tumačenja podataka, povezuju školska znanja s praktičnim i terenskim radom te razvijaju osjetljivost i pozitivan odnos prema okolišu.

 

 


II. osnovna škola Čakovec