2020-09-07 16:45:59

ETWINNING PROJEKT MY WATER FOOTPRINT

Projekt My Water Footprint pokrenule su učiteljice Bilge Varel iz Turske i Iva Naranđa, a pridružile su se škole iz trinaest država. Projekt će se provoditi tijekom školske godine 2020./2021. Sudjelujući u projektu My Water Footprint učenici će razumijeti što je vodni otisak, shvatiti važnost očuvanja svjetskih vodnih resursa i klimatskih promjena te razvijati vještine timskog rada i uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije. U projektu My Water Footprint sudjelovat će učenici sedmog i osmog razreda naše škole u sklopu izborne nastave informatike i izvannastavne aktivnosti eTwinneri. Projektu se pridružila i učiteljica engleskog jezika Ivanka Novak.

Nacionalna oznaka kvalitete i Europska oznaka kvalitete

eTwinning nacionalna oznaka kvalitete eTwinning europska oznaka kvalitete

 

 

mrežna stranica projekta

Facebook stranica projekta

 

 

Učiteljica Bilge Varel pripremila je promotivni video i dva postera koje svi projektni partneri mogu koristiti za diseminaciju projekta u svojim školama i državama.

 

 

 

Projektni plan sadrži aktivnosti za svaki mjesec, a u obliku postera pripremila ga je učiteljica Burcu Sik:

 

 

 

Pregled aktivnosti:

 

rujan 2020.

Tijekom rujna 2020. partneri su se najprije međusobno predstavili. Pripremili smo kratak video za predstavljanje škole i podijelili našu lokaciju na Google karti.

 

 

Na forumu smo dogovorili pravila e-sigurnosti koja će se primjenjivati tijekom projekta. Poster s dogovorenim pravilima pripremila je učiteljica Stavroula Skiada iz Grčke.

 

 

Počeli smo i s diseminacijom projekta putem školske mrežne stranice, objavom članka o novim eTwinning projektima u našoj školi. Projekt je dodan u školski kurikulum.

 

 

listopad 2020.

Tijekom listopada sudjelovali smo u nekoliko aktivnosti. Učenici su na satu informatike u skladu s dogovorenim pravilima e-sigurnosti uredili svoje TwinSpace profile, dodali avatare koje su izradili u alatu AvatarMaker i sudjelovali u Twinspace forumu Meeting With Students.

 

 

Učenici i učitelji ispunili su inicijalni upitnik kako bismo saznali jesu li već upoznati s pojmom vodni otisak.

 

 

 

Rezultati inicijalnog upitnika

 

Iz rezultata inicijalnog upitnika možemo zaključiti da naši učenici već znaju ponešto o vodnom otisku, a sljedećih mjeseci još ćemo raditi na ovoj temi kako bismo naučili više.

 

 

Škole su dogovorile međunarodne timove učenika za pojedine projektne aktivnosti, izradu loga i suradnju na zajedničkoj prezentaciji. Učenici su izradili prijedloge za logo projekta za što su na nastavi informatike koristili program Bojanje 3D i online alat OnlineLogoMaker. Ovoj aktivnosti pridružila se školska Likovna grupa s učenicima petog razreda pod vodstvom učiteljice Monike Vrtarić Vuk te je tako naš projekt obogaćen i likovnim radovima.

 

 

Polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri sudjelovali su i u izradi dijeljene prezentacije Water Footprint (Google Slides) u kojoj je svaka škola uredila po tri slajda.

 

 

 

studeni 2020.

 

Uređen je pano u informatičkoj učionici.

 

Sudjelovali smo u online izboru loga projekta na Tricideru, a na TwinSpace forumu dogovorili smo pravila.

 

 

Za konačan logo projekta odabran je rad učenika iz škole Atakent Ortaokulu, Turska:

 

 

 

prosinac 2020.

 

Tijekom prosinca učenici su sudjelovali u nekoliko aktivnosti, a sve su provedene tijekom nastave na daljinu. Odigrali su igre koje su pripremili projektni partneri iz Rumunjske, Poljske i Grčke, rješavali su kviz iz Poljske i studiju slučaja iz Rumunjske. Učenici su aktivno radili na TwinSpaceu i sudjelovali u forumu, izradili čestitke u alatu Canva i samostalno ih postavili na TwinSpace.

 

 

Naši partneri iz brojnih država putem TwinSpacea poslali su nam raznolike čestitke koje sadrže poruke vezane uz temu projekta, vodni otisak i klimatske promjene. Naši učenici izradili su čestitke u alatu Canva i samostalno ih postavili na TwinSpace projekta, a sve čestitke prikupili smo na zajedničkom Padletu:

 

 

 

siječanj i veljača 2021.

 

 

Tijekom siječnja 2021. počeli smo rad na priči o vodnom otisku i klimatskim promjenama koju ćemo zajedno s partnerima pripremati tijekom tri mjeseca, od siječnja do kraja ožujka.

Zajedno s partnerima dogovorili smo aktivnosti koje ćemo održati povodom Međunarodnog dana zaštite močvare i močvarnih staništa koji se obilježava 2. veljače. Naše aktivnosti u sklopu ovog projekta prijavili smo na karti događanja na stranici World Wetlands Day.

 

 

Polaznice izvannastavne aktivnosti eTwinneri sudjelovale su u izradi zajedničke prezentacije o močvarama u državama partnera (Google Slides), a radile su od kuće. Naše učenice istražile su močvare u Hrvatskoj i uredile slajdove za naše močvare te pripremile pitanja za zajednički kviz. Odgovori na pitanja nalaze se u prezentaciji. Pitanja za kviz najprije smo prikupili u dijeljenom dokumentu, a zatim napravili kviz pomoću alata Quizizz.

 

 

 

Kao diseminacijska aktivnost organiziran je eTwinning Live Event.

 

 

Prezentaciju su pogledali i učenici sedmog razreda te nakon toga rješavali kviz.

 

U povodu Dana sigurnijeg interneta razmijenili smo ideje s partnerima, svaka škola imala je slobodu odabrati i predstaviti aktivnosti koje je provela sa svojim učenicima. Učenici II. osnovne škole Čakovec radili su prema kurikulumu Budi internet genijalac.

 

 

pano u informatičkoj učionici

 

članak na emedjimurje

 

 

ožujak 2021.

Online susret

9. ožujka održali smo online susret s partnerima iz Grčke i Turske. Iz naše škole sudjelovali su učenici 7. b razreda, a susret je organizirala učiteljica Iva Naranđa. Tijekom susreta učenici su odigrali dva Kahoot kviza, tematski vezana uz ciklus vode i vodni otisak.

Vijest na naslovnici: Online susreti s eTwinning partnerima

 

Svjetski dan voda

Ove godine pozornost je usmjerena na prepoznavanje vrijednosti vode, a uz slogan Cijenite vodu! svi smo pozvani da razmislimo o tome što voda znači za svakoga od nas. Učenici su najprije bili pozvani da razmisle o tome što za njih znači voda te da svoj odgovor u obliku jedne riječi upišu na zajednički AnswerGarden. Zatim su učenici osmislili vlastite slogane o vodi i online glasovanjem odabrali jedan slogan iz naše škole koji smo dodali na suradnički poster napravljen u alatu Canva. Svoje slogane dodale su i druge partnerske škole, a postere smo izložili na panou u informatičkoj učionici uređenom u povodu Svjetskog dana voda na kojem su istaknuti i oblaci riječi koje su napravili učenici u alatu WordArt. Sljedeća aktivnost bilo je sudjelovanje u forumu na TwinSpaceu na kojem su učenici s vršnjacima razmijenili ideje i savjete kako uštedjeti vodu u svakodnevnom životu te kako smanjiti izravnu i neizravnu potrošnju vode. Učenici su pratili i lekciju s kvizom o globalnom cilju 6 (čista voda i sanitarni uvjeti) koju su pripremili partneri iz Grčke.

Više o ovim aktivnostima može se pogledati u članku na naslovnici.

 

 

 

travanj 2021.

Dan planeta Zemlje

Polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri sudjelovali su u pripremi zajedničkog videa s porukama povodom Dana planeta Zemlje. Partnerske škole iz raznih država izradile su ChatterPix video s vlastitim crtežima i audio porukom na engleskom jeziku „Earth Day – Every Day“, a sve smo povezali u jedan zajednički video. Za našu školu ChatterPix video pripremila je Ema, učenica 7. razreda.

 

Vijest na naslovnici

 

Aktivnost Let's act now and reduce our water footprint

 

Učenici su bili pozvani da razmišljaju o načinima uštede vode te su tijekom tri tjedna ispunjavali radne listiće na kojima su unosili ideje i procjene uštede vode, za izravnu i za neizravnu potrošnju vode u njihovim kućanstvima. U ovu aktivnost bili su pozvani i članovi obitelji naših učenika, zahvaljujemo svima koji su se odazvali. Četvrtog tjedna analizirali smo rezultate i prikazali ih na posterima (na izvannastavnoj aktivnosti eTwinneri), te pomoću MS Excela (na izbornoj nastavi informatike, 7. razred). Uslijedila je refleksija o provedenoj aktivnosti.

 

 

 

 

 

 

STEM Discovery Campaign 2021

 

 

svibanj 2021.

Dan eTwinninga - eTwinning Day

 

 

 

vijest na naslovnici

portal emedjimurjeUz Dan eTwinninga i Dan Europe obilježeno deset godina od uključivanja škole u eTwinning zajednicu

eTwinning Live Event Let's Celebrate eTwinning Day!

 

 

Climate Changemakers

 

 

Polaznice izvannastavne aktivnosti eTwinneri uključile su se u akciju WLL Climate Changemakers i napravile postere s vlastitim porukama.

 

 

 

lipanj 2021

 

Priča Water Has Power!

 

Jedan od zajedničkih uradaka je priča Water Has Power! koju su napisali i ilustrirali učenici iz škola 13 država, radeći na njoj nekoliko mjeseci pod vodstvom 23 učitelja. U našoj školi ova aktivnost je realizirana u suradnji s učiteljicom engleskog jezika Ivankom Novak i eTwinnera.

 

 

 

 

Završna prezentacija "Everything about the Water Footprint"

 

Polaznice INA eTwinneri sudjelovale su u izradi završne prezentacije u kojoj je svaka škola uredila nekoliko slajdova.

 

 

 

Evaluacija:

 

 

Ispunjavanje završne ankete:

 

Rezultati završne ankete

 

 

Portal za škole, Školske vijesti

 

 

eTwinning Live Event

 

 

 

Vijest na naslovnici:

Završne aktivnosti i predstavljanje eTwinning projekta My Water Footprint

 

 

Vijest o nacionalnim oznakama kvalitete za školsku godinu 2020./2021.

školska mrežna stranica - naslovnica

 

Vijesti o Europskim oznakama kvalitete za školsku godinu 2020./2021.:

školska mrežna stranica - naslovnica
emedjimurje
Portal za škole

 

 

 

Education for Climate Day

 

 

 

 

 

Newsletter 11 eTwinning grupe „Visibility of eTwinning Projects“

The Water Footprint through the Interdisciplinary Approach and International Collaboration, Bilge Varel i Iva Naranđa (stranice 147 - 151)


II. osnovna škola Čakovec