2020-09-07 16:53:12

ETWINNING PROJEKT MICRO CIRCUITS FOR MEGA SOLUTIONS

eTwinning projekt Micro circuits for Mega solutions pokrenule su učiteljice infomatike Iva Naranđa i Georgia Lascaris iz Grčke, a pridružili su se partneri iz Grčke, Hrvatske, Latvije, Bosne i Hercegovine, Španjolske i Turske. Projekt će trajati cijelu školsku godinu 2020./2021. a iz naše škole u njemu će sudjelovati učenici šestog razreda i polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri. Učenici će upoznati BBC micro:bit tehnologiju, robote, Internet stvari, umjetnu inteligenciju te razvijati računalno razmišljanje, vještinu programiranja i kreativnost.

Nacionalna oznaka kvalitete i Europska oznaka kvalitete

eTwinning nacionalna oznaka kvalitete  eTwinning europska oznaka kvalitete

PREGLED AKTIVNOSTI

 

rujan 2020.

Predstavljanje škola i učitelja, diseminacija projekta u školi i inicijalni upitnici za učenike i učitelje koji su nastali kao rezultat suradnje više partnera.

 

 

 

Ispunjavanje inicijalnog upitnika:

 

Rezultati inicijalnog upitnika za učenike

 

Rezultati inicijalnog upitnika za učitelje

 

 

listopad 2020.

Europski tjedan programiranja - CodeWeek

I ove godine učenici II. osnovne škole Čakovec sudjelovali su u Europskom tjednu programiranja. Na nastavi informatike održano je ukupno 14 aktivnosti, a neke od njih dio su ovog projekta.

Učenici su na prvom blok-satu upoznali BBC micro:bit kroz nekoliko jednostavnih primjera. Na drugom blok-satu izradili su virtualnog ljubimca koji pokazuje kako se osjeća kada ga hranimo, kada se igramo s njime i kada ga pokušamo istovremeno hraniti i igrati se s njime, dok se sve preostalo vrijeme na micro:bitu prikazuje sličica odabranog ljubimca (životinje). Osim samog programskog rješenja, učenici su trebali izraditi masku za micro:bit što je iziskivalo preciznost u radu te pružilo priliku za iskazivanje kreativnosti.

 

 

Polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri okušali su se u izradi brojača koraka pomoću micro:bita, u jednostavnijoj i složenijoj verziji.

 

 

 

U veljači 2021. godine II. osnovna škola Čakovec nagrađena je s dva CodeWeek certifikata Europske komisije.

članak na naslovnici i portalu emedjimurje

 

 

studeni 2020.

 

Mjesec studeni započeli smo s eTwinning Live Eventom, online susretom za učiteljice koji je održan 2. studenog 2020., a na kojem su se analizirale aktivnosti provedene tijekom Europskog tjedna programiranja i dogovorile aktivnosti za studeni. U ovom susretu sudjelovale su učiteljice Georgia Lascaris, Stavroula Skiada i Iva Naranđa.

 

 

Portal za škole - Vijesti iz škola: Europski tjedan programiranja u II. osnovnoj školi Čakovec

 

STEM Day i World Science Day for Peace and Development

 

Polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri sudjelovali su u online aktivnostima u povodu Dana STEM-a (STEM Day) koje su održane putem Teamsa. Radili smo na temi pametna gradska rasvjeta, aktivnosti koju su s nama tijekom Europskog tjedna programiranja podijelili naši partneri iz Grčke, a povezana je s globalnim ciljem održivog razvoja 12 (održiva potrošnja i proizvodnja) i rješavanjem stvarnih svjetskih problema pomoću tehnologije (tehnologija za dobro, Technology4Good). Zadaci za učenike sastojali su se od programiranja micro:bita da adekvatno odgovara na osvjetljenje.

 

 

 

Tijekom studenog 2020. na nastavi informatike zajedno s vršnjacima iz dvije grčke škole učenici su sudjelovali u aktivnostima u povodu Svjetskog dana znanosti za mir i razvoj (World Science Day for Peace and Development) koji se obilježava 10. studenog. Bila je to prilika da se pokuša povećati zanimanje učenika za prirodne znanosti, razumijevanje njihove važnosti u ostvarivanju globalnih ciljeva održivog razvoja, posebice cilja 11 (održivi gradovi i zajednice) te primjeni tehnologije za rješavanje svjetskih izazova (tehnologija za dobro, Technology4Good). Škole koje su sudjelovale u ovoj aktivnosti podijelile su istovjetne plakate na kojima su dodale naziv svoje škole.

 

 

Za glavnu temu naših aktivnosti odabrali smo potrese. Učenici su pomoću nekoliko primjera nedavnih potresa u Hrvatskoj (tada Zagrebu), Grčkoj i Turskoj osviješteni o prirodnim katastrofama i potresima te potrebi sigurnih, održivih i inkluzivnih gradova. Budući da se eTwinning projekt Micro circuits for Mega solutions temelji na uporabi BBC micro:bita, proveli smo aktivnost u kojoj micro:bit simulira seizmograf za što smo koristili vodič Seismograph Activity dostupan na stranici MakeCode.

 

 

Zatim su uslijedile dodatne aktivnosti za učenike, priprema izazova za partnere i rješavanje izazova dobivenog od partnera, sve uz primjenu micro:bita. Izazovi su se sastojali od programiranja micro:bita da daljinski uključi alarm u slučaju potresa. Izazov od partnera iz Grčke sastojao se u izradi zvučnog alarma, a rješavali su ga polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri.

 

 

Naš izazov za vršnjake iz Grčke bio je alarm u obliku animacije na LED zaslonu micro:bita za što smatramo da može biti korisno osobama s oštećenim sluhom, što smo povezali s Međunarodnim danom osoba s invaliditetom (International Day of Persons with Disabilities) koji se obilježava 3. prosinca.

 

 

Nadalje, učenici su dobili dva zadatka. Istražili su teme povezane s potresima (seizmologija, seizmografi, seizmogrami, seizmolozi) i izradili postere u alatu PosterMyWall, te pripremili pitanja za kviz o micro:bitu kao seizmografu.

 

 

Jedan učenik napravio je poster na engleskom jeziku, dok su ostali učenici svoje radove napravili na hrvatskom jeziku. Postere smo podijelili s partnerima putem TwinSpacea (ukupno 23 postera).

 

Poster - rad učenika 6.r., Borna

 

Poster - rad učenice 6.r., Lena

 

 

prosinac 2020.

Sat kodiranja (Hour of Code) i izrada micro:bit čestitki

 

 

Jedna od aktivnosti bila je AI for Oceans tijekom koje su učenici upoznali neke osnove umjetne inteligencije i strojnog učenja te kako se umjetna inteligencija može koristiti za rješavanje svjetskih problema. Više o Satu kodiranja i provedenim aktivnostima može se pogledati u vijesti na naslovnici. Zajedno s partnerima kreirali smo umnu mapu s pregledom provedenih aktivnosti, za što smo koristili MindMeister.

 

 

Polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri početkom prosinca tijekom Sata kodiranja održanog putem videopoziva na Teamsu sudjelovali su u aktivnosti Merry Micro:bits, a Ema iz 7.a razreda izradila je sljedeću video čestitku.

 

 

Na nastavi informatike (nastava na daljinu) učenici šestih razreda snimili su kako micro:bit svira dvije poznate melodije, Jingle Bells i We wish you a Merry Christmas. Odabrane radove možete pogledati u sljedećem videu:

 

 

Online susreti

Održana su dva online susreta. Prvi online sastanak bio je namijenjem učiteljicama kako bi napravile plan aktivnosti za drugi susret, s učenicima.

 

 

 

Online susret s partnerima iz Grčke i Litve za polaznike izvannastavne aktivnosti eTwinneri održan je u ponedjeljak, 21. prosinca 2020. poslijepodne, a sudjelovalo je troje učenika iz naše škole. Pogledali smo neke micro:bit projekte napravljene tijekom ovog projekta, odslušali tradicionalne božićne pjesme te razmjenjivali virtualne darove putem micro:bit lutrije. Susret je prošao u božićnom i radosnom raspoloženju.

 

 

 

 

 

siječanj 2021.

 

Diseminacija u Hrvatskoj putem Školskih novina, članak Micro:bit kao seizmograf, broj 1-2, 19. siječnja 2021.

 

 

 

Internet stvari - Internet of Things (IoT)

Izvannastavne aktivnosti provodile su se online putem MS Teamsa, a neki učenici su samostalno radili na TwinSpaceu projekta (uredili svoj profil i avatara, prenijeli svoje radove, pisali objave na projektnom dnevniku, lajkali i komentirali).

 

 

Tijekom siječnja eTwinneri su najprije istražili temu Internet stvari (IoT) i izradili postere u alatu po vlastitom odabiru (PosterMyWall ili Canva).

 

Poster - rad učenice 7.r., Ema

 

Poster - rad učenika 6.r., Lukas

 

Zatim su eTwinneri rješavali izazov koji su nam postavili učenici iz Grčke. Istražili su koje su to karakteristike pametnih uređaja zbog kojih ih smatramo pametnim i prikazali rješenje u alatu po vlastitom odabiru (Canva, umna mapa).

 

Umna mapa, rad učenice 7.r., Ema

 

Pripremili su izazov za partnere i samostalno ga objavili na TwinSpaceu.

 

 

veljača 2021.

Dan sigurnijeg interneta

 

 

Računalna sigurnost - micro:bit generator lozinki

 

U povodu Dana sigurnijeg interneta na nastavi informatike razgovarali smo o računalnoj sigurnosti, zlonamjernom softveru, etičkom hakiranju i jakim zaporkama. Učenici su ponovili prethodno znanje o ovoj temi i naučili nešto novo, a upoznati su i s Centrom za sigurniji Internet.

Kao pomoć u ovoj aktivnosti prema bilješkama u originalnoj prezentaciji izradili smo LearningApps igru spajanja parova Malware.

Učenici su provjerili svoje lozinke putem alata HowSecureIsMyPassword
i stvorili nove lozinke pomoću generatora lozinki.

Nadalje, učenici su zajedno s učenicima iz partnerskih škola na Padletu Beat the hacker (Pobijedi hakera) radili s četiri scenarija o mogućim opasnim situacijama na internetu.

Sljedeća aktivnost bila je stvaranje generatora lozinki pomoću micro:bita.
Naše aktivnosti temeljile su se na lekciji Introduction to cyber security koju je objavila Micro:bit Educational Foundation microbit.org.

Polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri izrađivali su digitalne postere.

 

 

Poster - rad učenika 6.r., Lukas

 

članak na emedjimurje

 

 

ožujak 2021.

Online susreti

Održana su dva online susreta. Prvi online sastanak održan je putem TwinSpace online sastanka (Adobe Connect) i bio je namijenjem učiteljicama kako bi napravile plan aktivnosti za drugi susret, s učenicima.

 

 

8. ožujka održan je online susret s učenicima iz dvije grčke škole. Za ovaj susret kreiran je eTwinning Live Event kako bi aktivnosti bile vidljive eTwinning zajednici.

 

 

Nakon kratkog uvodnog predstavljanja škola, učenici su odigrali dva Kahoot kviza. Jedan kviz nastao je tijekom aktivnosti povodom Dana sigurnijeg interneta, a pitanja su vezana uz mišljenja učenika o YouTubeu. Drugi kviz napravljen je povodom Međunarodnog dana žena, budući da je online susret održan upravo na taj dan. U ovom susretu sudjelovali su učenici 6. b razreda.

 

Članak na naslovnici: Online susreti s eTwinning partnerima

 

 

do your :bit aktivnosti

Globalni ciljevi održivog razvoja i micro:bit

Tijekom ožujka sudjelovali smo u suradničkim aktivnostima čiji je fokus bio na globalnim ciljevima održivog razvoja i primjeni micro:bita za rješavanje problema iz svakodnevnog života. Na nastavi informatike učenici su upoznati s globalnim ciljevima održivog razvoja i nekim ponuđenim aktivnostima dostupnima na stranici https://microbit.org/projects/do-your-bit/

 

6. a razred

 

6. b razred

 

6. c razred

 

Učenici su odabrali između tri ponuđene aktivnosti, za svaki od tri šesta razreda po jednu, Spot the species!Light-up fishing nets i A sea turtle safe beach light.

 

 

eTwinneri su aktivno radili na TwinSpaceu, pogledali objave od početka projekta i prisjetili se raznih provedenih aktivnosti, lajkali i komentirali.

 

 

Sudjelovali su u TwinSpace forumu, kutku za učenike (Students' Corner: Technology 4 Good Activities) na kojem su partnerima javljali koje aktivnosti ćemo raditi i pratili što rade partneri. Sudjelovali su i u aktivnosti Create our Technology4Good pledge te na forumu napisali svoje ideje.

 

 

 

 

 

 

Robotika

Tijekom ožujka 2021. ostvarena je suradnja dvije iznannastavne aktivnosti u našoj školi, robotičke grupe koju vodi učitelj Gordan Bartolić i eTwinnera koje vodi učiteljica Iva Naranđa. Provedene su dvije aktivnosti u kojima je korišten Fischertechnik "Robotics Set micro:bit".

 

 

Prva aktivnost obuhvaćala je izradu semafora (semafora za vozila, semafora za pješake te semafora za vozila i pješake). U provedbi ove aktivnosti korišteni su materijali dostupni na stranici http://didacta.hr/index.php?umet=14&jezik=1#1

 

 

Druga aktivnost bila je izrada simulacije pametne gradske rasvjete što je povezano s globalnim ciljem održivog razvoja 11 (održivi gradovi i zajednice).

Učenik je u tu svrhu stvorio vlastiti programski kod. Fototranzistor je korišten kao svjetlosni senzor, u funkciji prekidača za svjetlo (uključuje se kada nema svjetla i obrnuto). Tijekom simulacije na micro:bitu, LED diode pokazuju dva znaka - sunce kad je senzor osvijetljen (dan) i polumjesec kad nije (kada je mrak).

 

 

travanj 2021.

The 2021 STEM Discovery Campaign

 

Naše aktivnosti prijavili smo za STEM Discovery Campaign 2021.

 

 

Technology4Good – micro:bit and SDGs

vijest na naslovnici

 

 

svibanj 2021.

Dan eTwinninga - eTwinning Day 

 

 

vijest na naslovnici

portal emedjimurje Uz Dan eTwinninga i Dan Europe obilježeno deset godina od uključivanja škole u eTwinning zajednicu

 

 

eTwinning Live Event Let's Celebrate eTwinning Day!

 

Izvannastavna aktivnost eTwinneri, izazov za partnere u kojem je micro:bitom poslana poruka s Morseovim kodom:

 

 

ZAJEDNIČKI ZAVRŠNI RADOVI

 

Technology4Good pledges

 

 

Animacija sa svim radovima:

 

 

Prezentacija Micro:bit and SDGs

 

 

Evaluacija - ispunjavanje upitnika

 

Rezultati evaluacije

 

Upitnike su pripremile učiteljice Stavroula Skiada (Grčka), Georgia Lascaris (Grčka), Maria Tzouma (Grčka) i Iva Naranđa (Hrvatska).

 

 

Evaluacija - forum za učenike

Polaznici INA eTwinneri na TwinSpace forumu komentirali su rezultate evaluacije i projekt.

 

 

 

 

 

Portal za škole, Školske vijesti

 

 

Vijest na naslovnici povodom završetka projekta:

Završetak eTwinning projekta Micro circuits for Mega solutions

 

 

Završna prezentacija projekta - Canva dokument

 

 

 

 

 

 

Vijest o nacionalnim oznakama kvalitete za školsku godinu 2020./2021.

školska mrežna stranica - naslovnica

 

Vijesti o Europskim oznakama kvalitete za školsku godinu 2020./2021.:

školska mrežna stranica - naslovnica
emedjimurje
Portal za škole

 

 

Newsletter 11 eTwinning grupe „Visibility of eTwinning Projects“

Students as Responsible Citizens Aware of the Technology, Iva Naranđa (stranice 98 – 102)


II. osnovna škola Čakovec