2015-03-13 20:34:44

Dani hrvatskoga jezika

11. - 17. ožujka

U našoj se školi ove godine manifestacija obilježila na satovima hrvatskoga jezika (Vlatka Levačić), geografije (Biljana Forgač) i vjeronauka (Sandra Radiković) s učenicima šestih i osmih razreda.

Već tradicionalno, od 11. do 17. ožujka obilježavaju se Dani hrvatskoga jezika. Tih je dana 1967.  sastavljana i objavljena Deklaracija o nazivu i položaju hrvatskoga jezika. Ona nam je važna zato što se od tada hrvatski jezik službeno i javno smije zvati hrvatskim, što je u vrijeme nastanka dokumenta bio i jezični i politički, ali i kulturni događaj. Dani hrvatskoga jezika uvijek su prigoda za učenje o povijesti, ljepoti i raznolikosti našega jezika.

U našoj se školi ove godine manifestacija obilježila na satovima hrvatskoga jezika (Vlatka Levačić), geografije (Biljana Forgač) i vjeronauka (Sandra Radiković) s učenicima šestih i osmih razreda.

Šesti su razredi na satu hrvatskoga jezika tragali za zagonetnim porukama na glagoljici koje je trebalo transliterirati (prevesti) na latinicu i otkriti misao Dragutina Tadijanovića „Po jeziku sam to što jesam“, izrađivali 3D strip na glagoljici prema povjestici Augusta Šenoe „Kameni svatovi“, sakupljali i pisali važne i lijepe riječi i misli o jeziku te ih ispisivali na glagoljici na označivače stranica koje će koristiti čitajući omiljene knjige, te sastavljali mozaik pomoću sakupljenih oblutaka na koje su ispisivali glagoljska slova tvoreći tako slogane Dana hrvatskoga jezika.

Osmi su razredi na satu hrvatskoga jezika transliterirali frazeme, dok su na geografiji  istraživali Aleju glagoljaša i najmanji grad na svijetu – Hum. Detaljno su prezentirali postaje Aleje služeći se fotografijama i to tako da je svaki učenik predstavaljao jednu postaju o kojoj je ispričao najvažnije podatke govoreći u prvoj osobi jednine. Objašnjavali su značaj Aleje te istraživali osobitosti grada Huma.

Na satu vjeronauka učenici osmih razreda bavili su se temom glagoljice i starohrvatskog jezika u bogoslužju izrađujući korisne 3D podsjetnike spominjući i najvažnije povijesne spomenike na glagoljici.

Naši su učenici motivirano i oduševljeno radili natječući se tko će bolje i ljepše ostvariti svoj zadatak. Vrlo su poticajno izražavali svoja stečena znanja učeći usput ponešto jedni o drugima, družeći se međusobno, te ponirući u povijest našega jezika na zabavan način. Tako ništa nije bilo teško, a satovi su trajali i prekratko. Izdvojene radove učenika pogledajte na panou u hodniku škole ili u učionici hrvatskoga jezika.

 

Vlatka Levačić,
novinarska družina

 


II. osnovna škola Čakovec