Integracijom nastave GLOBE programa, Engleskog jezika i Geografije učenici II. osnovne škole Čakovec obilježavaju Međunarodni dan zaštite močvara i močvarnih staništa. Prvi puta zajedničke aktivnosti ovim povodom organizirane su 2012. godine, i od tada se provode redovito.
Generacije učenika upoznaju prirodne vrijednosti močvarnih područja, njegovih obilježja i živoga svijeta. Djelovanjem čovjeka mnoge sastavnice raznolikosti i bogatstva močvarnih staništa tijekom godina su izmijenjene ili su nestale. Edukacijom djece o važnosti očuvanja močvara razvija se ekološka svijest o zaštiti ovog ekosustava. Integracijom sadržaja engleskog jezika učenici proširuju vokabular vezan uz temu, a edukativnim igrama jača se motivacija za učenjem.
Ove godine u integraciji nastave u okviru programa GLOBE sudjelovali su globovci II. OŠ Čakovec, učenici dodatne nastave Engleskog jezika i učenici 8.a razreda u okviru nastave geografije. Voditeljice integrirane radionice bile su Branka Lamza i Biljana Forgač.
U uvodnom dijelu učenici GLOBE programa upoznali su sudionike s osnovnim informacijama Međunarodnog dana zaštite močvara i močvarnih staništa. Tara, Emili, Franka, Jakov, Izak, Ana Katarina i Niko objasnili su značenje Ramsarske konvencije i važnost močvarnog ekosustava.
Učenice dodatne nastave Engleskog jezika, od kojih dvije pohađaju i GLOBE program, Dora, Marta, Ana Katarina, Tara i Lucija, pripremile su igru Memory i animirani film. Kroz igru Memory sudionici su provjerili znanje vokabulara engleskog jezika vezanog uz recikliranje. Prikazan je i animirani film na engleskom jeziku, za koji su učenice nacrtale animacije i snimile pripovijedanje. Radi se o bajci o čudovištu u močvari i uspješnoj borbi djevojčice i životinja protiv onečišćenja prirode.
Realizirana je praktična edukativna radionica o važnosti šuma mangrova u svijetu. Osam skupina učenika proučavalo je geografske sadržaje i izrađivalo stranice „eko knjižice“. Sistematizacijom i evaluacijom radionice učenici su prezentirali svoja istraživanja i povezali stranice u poučnu „eko knjižicu“ koju će koristiti buduće generacije učenika. Naglasili su da su šume mangrova vrlo otporne na sol morske vode, a rastu u obalnim močvarnim područjima koja zahvaćaju plime i oseke. Ove šume prirodni su izvor hrane jer ljudi skupljaju i koriste brojne vrste riba, rakova i školjki. Osim toga, ovi su sustavi od iznimne važnosti za obnovu ribljeg fonda kao i drugih oblika života u moru. Velika uloga ove vegetacije je jedinstveni prirodni štit protiv tsunamija i zaštita od erozije obala. Na primjeru zadnjeg razornog tsunamija pokazalo se, da su ljudska naselja u područjima cjelovitih (neoštećenih ljudskim utjecajem) šuma mangrova značajno manje stradala od onih, gdje tih šuma više nema.
Učenici su zaključili da je potrebno očuvati ovaj prirodni ekosustav i spriječiti uništavanje šuma jer su šume mangrova jedan od najugroženijih tropskih ekosistema. Više od 35% šuma je uništeno, a to je najviše izraženo uz razvijena obalna područja u Indiji, Vijetnamu i na Filipinima. Zbog sve većeg negativnog antropogenog utjecaja i iskorištavanja treba uložiti puno truda u očuvanje ovako vrijednog ekosistema.
Zahvaljujemo učenicima na uloženom trudu i poučnoj integraciji nastavnih sadržaja!
Voditeljice Biljana Forgač i Branka Lamza