STRUČNIH SURADNIKA

PEDAGOG

Stručni suradnik pedagog bavi se, prije svega, samom nastavom. Pruža informacije o planiranju, izvedbi i uspješnosti razredno – nastavnog ozračja. Uloga pedagoga je da savjetuje te potiče korištenje metoda koje su poučne, smislene, kreativne i primjerene određenoj vrsti gradiva. Pedagog u svom radu surađuje s učiteljima, ostalim stručnim suradnicima u školi, roditeljima te drugim ustanovama u svrhu unaprjeđenja nastave i ostvarivanja dobrobiti učenika. Neposredno sudjelovanje u radu s učenicima obuhvaća predavanja, pedagoške radionice, vođenje učeničkih projekata, individualnog rada s učenicima s teškoćama u savladavanju nastavnog gradiva. Također, važan dio rada je savjetodavni rad s učenicima u svrhu promjene ponašanja te poticanje na pozitivan stav prema školskom radu. S obzirom na rečeno, važno je da pedagog dobro poznaje učenike, prati njihov rad i napredak te prepoznaje potrebu za dodatnom pomoći u obavljanju školskih obaveza. Samim time, pedagog ima važnu odgojnu ulogu vodeći se moralnim vrijednostima koje prenosi i na učenike. Kako bi ta uloga bila uspješno ostvarena, pedagog je osoba koja prije svega mora imati izraženu empatiju, dobre komunikacijske vještine, strpljenje, sposobnost odlučivanja, organiziranost te želju za educiranjem i usvajanjem novih znanja i kompetencija. Osim rada s učenicima, pedagog svoju savjetodavnu ulogu realizira i u radu s roditeljima i učiteljima, organizira predavanja i edukativne radionice na roditeljskim sastancima i učiteljskim vijećima te je prije svega spreman na suradnju. Važna zadaća pedagoga je pratiti odgojno obrazovne trendove i promjene te implementirati iste u svoj rad sa ciljem unaprjeđenja nastavnog procesa. Pedagog provodi i istraživanja, uključuje se u predavanja, edukacije i usavršava svoje znanje. Najvažnije je svakako naglasiti da je osnovna svrha rada pedagoga raditi misleći na dobrobit svakog djeteta te svoja znanja koristiti prema unaprjeđenju školske klime. Iako pedagog nije sveznajuća osoba, važno je da učenici prepoznaju stručnog suradnika pedagoga kao osobu od povjerenja te da se ne boje potražiti pomoć. Pedagog bi trebao biti konstanta, neovisno o tome je li dan dobar ili loš, potpora koja uvijek stoji na raspolaganju, a učenici samo trebaju posegnuti za njom.

PSIHOLOG

Psihologija je znanost koja se bavi proučavanjem psihičkih procesa i ponašanja. Nastoji otkriti zakonitosti ljudskog ponašanja i psihičkog funkcioniranja. U školskom kontekstu, psiholog primjenjuje stečena znanja i spoznaje iz područja psihologije radi pomoći učenicima, na područjima učenja, motivacije, socijalizacije, emocionalnih teškoća i mentalnog zdravlja.

Školskom psihologu obratiti se mogu učenici, roditelji i učitelji. Svatko se u svojoj svakodnevici susreće sa životnim problemima i situacijama koje je zahtjevnije rješavati ili nas opterećuju. Razgovor sa psihologom može pomoći u drugačijem sagledavanju situacije, a razgovor općenito, ako je praćen podrškom druge strane, može biti od pomoći u olakšavanju pritiska situacije, što omogućuje uspješnije nošenje s problemom, kao i njegovo uspješno rješavanje.

KNJIŽNIČAR

Knjižnica

Školska knjižnica je informacijsko, medijsko, komunikacijsko i kulturno središte škole. Ima zadaću da organiziranim zbirkama knjižne građe u analognim i digitalnim oblicima te uslugama osigura ispunjavanje odgojno-obrazovnih, informacijskih, stručnih i kulturnih potreba svojih korisnika. Program školske knjižnice sastavni je dio školskog kurikuluma i godišnjeg programa i plana škole. Kao izvor informacija i znanja prvenstveno je namijenjena učenicima i učiteljima za potrebe redovne nastave, ali je potpora svim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima škole, mjesto okupljanja i provođenja izvannastavnog i slobodnog vremena.

Nositelj djelatnosti školske knjižnice je stručni suradnik školski knjižničar čija djelatnost obuhvaća odgojno-obrazovnu djelatnost, stručnu knjižničnu djelatnost i kulturnu i javnu djelatnost.

Stručni suradnik školski knjižničar planira i programira rad, priprema se i obavlja poslove u odgojno-obrazovnom radu, potiče razvoj čitalačke kulture i osposobljava korisnike za intelektualnu proradu izvora, sudjeluje u formiranju multimedijskoga središta škole kroz opremanje lektirom, stručnom literaturom, drugim izvorima znanja i odgovarajućom odgojno-obrazovnom tehnikom, prati znanstveno-stručnu literaturu, izrađuje anotacije i tematske bibliografije te potiče učenike, učitelje i stručne suradnike na korištenje znanstvene i stručne literature, obavlja stručno-knjižnične poslove te poslove vezane uz kulturnu i javnu djelatnost škole, surađuje s matičnim službama, knjižnicama, knjižarima i nakladnicima, stručno se usavršava te obavlja druge poslove vezane uz rad školske knjižnice. U svom radu surađuje s ravnateljem, drugim stručnim suradnicima i učiteljima.

Školski knjižničar omogućuje učenicima stjecanje vještina za doživotno učenje, razvija njihovu maštu i pomaže im da postanu odgovorni građani. Pruža učenicima pomoć u učenju, nudi knjige i ostalu građu koja im omogućava da razviju kritičko mišljenje.

Skip to content