Povodom Međunarodnoga dana osoba s invaliditetom, koji se obilježava 3. prosinca, povezanim s globalnim ciljem 10: Smanjenje nejednakosti, pod vodstvom učiteljice Ive Naranđe provedene su aktivnosti s učenicima osmoga razreda i polaznicima izvannastavne aktivnosti Informatika+. Cilj je bio razumjeti izazove s kojima se suočavaju osobe s invaliditetom i shvatiti da tehnologija može poboljšati pristupačnost i inkluzivnost za sve.
Učenici osmoga razreda upoznali su se s brošurom na hrvatskom jeziku o ciljevima održivog razvoja i posebno se osvrnuli na globalni cilj 10: Smanjene nejednakosti. Razgovaralo se o izazovima s kojima se suočavaju osobe s invaliditetom. Kako bi iskusili koliko se slijepim osobama teško kretati u prostoru s preprekama, učenici su stavili poveze na oči i pokušali hodati po učionici. Zatim su razmišljali o tome kako tehnologija može poboljšati život za sve. Učenici su u parovima radili na izradi mBlock programa za mBot. Ideja je bila pokazati kako ultrazvučni senzor može pomoći nekome s oštećenjem vida, na primjer ako koristimo ultrazvučni senzor na invalidskim kolicima ili na štapu za pomoć slijepim osobama pri kretanju. mBot se kreće prema prepreci, zaustavlja se i daje kratki zvučni signal.
Polaznici izvannastavne aktivnosti Informatika+ prošli su micro:bit lekciju Clap Lights i shvatili kako takva i slična rješenja mogu pomoći osobama s invaliditetom. Učenici su programirali micro:bit tako da djeluje kao svjetiljka koja se može paliti i gasiti pljeskom ili glasnim zvukom.
Konačni rezultat ove aktivnosti je Padlet s alatima, igrama ili aplikacijama za pomoć osobama s invaliditetom iz svih partnerskih škola na koji smo prenijeli i naše radove.
Više o eTwinning projektu SUSTAINABLE: Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments možete pogledati na poveznici.