Tijekom siječnja 2025. projektne aktivnosti bile su povezane s obilježavanjem Međunarodnog dana dobrobiti uma i tijela (International Mind-Body Wellness Day) i globalnim ciljem održivoga razvoja 3: Zdravlje i blagostanje. Međunarodni dan dobrobiti uma i tijela obilježava se svake godine 3. siječnja kako bi se naglasila važnost održavanja uravnotežene veze između mentalnoga i tjelesnoga zdravlja.
Pod vodstvom učiteljice Ive Naranđe u sklopu eTwinning projekta SUSTAINABLE: Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments provedene su aktivnosti s učenicima osmoga razreda i polaznicima izvannastavne aktivnosti Informatika+ koje su obuhvaćale gledanje videa “Good Health and Well-Being – SDG 3 – Sustainable Development Goals for Kids”, stvaranje oblaka riječi u alatu Word Art, pripremu i igranje Kahoot kviza o globalnom cilju 3: Zdravlje i blagostanje te suradnju na stvaranju ilustrirane priče o zdravlju i dobrobiti u svakodnevnom životu uz pomoć umjetne inteligencije. Suradnja na stvaranju priče nastavit će se sljedeći mjesec.
Obrazovni ciljevi bili su istražiti i prenijeti ideje o zdravlju i dobrobiti, naučiti kako umjetna inteligencija (UI) i tehnologija mogu podržati zdravlje i dobrobit u svakodnevnom životu te razvijati vještine korištenja Web 2.0 alata i alata umjetne inteligencije za kreiranje priča.
Razgovaralo se o dobrobiti u školi. Slijedeći ideju eTwinning partnera iz Grčke, učenici su izradili oblake riječi pomoću alata Word Art. Učenici osmoga razreda kreirali su oblake riječi na temu dobrobit u školi (Wellbeing in school), a polaznici izvannastavne aktivnosti Informatika+ kreirali su oblake riječi o globalnom cilju 3: Zdravlje i blagostanje s pojmovima na hrvatskom i engleskom jeziku. Učeničke radove podijelili smo s eTwinning partnerima putem TwinSpacea, a neke oblake riječi izložili smo na panou u učionici Informatike.
Naša sljedeća aktivnost bila je igranje Kahoot kviza “SDG 3 for SustAInable eTwinning project” koji su kreirali učitelji u sklopu ovog eTwinning projekta. Budući da nismo bili u mogućnosti pridružiti se virtualnom sastanku i igrati Kahoot kviz zajedno s partnerima, naši su učenici odigrali ovaj Kahoot kviz unutar razreda.
Učenici osmoga razreda upoznati su sa suradničkom aktivnošću kreiranja priče u kojoj će svaka škola napisati jedno poglavlje i ilustrirati poglavlje koje su napisali učenici iz partnerske škole. Učenici su dobili poveznicu za prikaz Google sličica (slajdova) u timu na MS Teamsu kako bi i kod kuće mogli pratiti nastajanje priče te razmišljati o nastavku priče u devetom poglavlju. Četiri učenice surađivale su i napisale tekst za deveto poglavlje, a učiteljica engleskoga jezika Tina Smolković pregledala je tekst koji smo naposljetku dodali u dijeljeni dokument.
Učenici su bili pozvani da na MS Teamsu odgovore na Reflect upit kako bi se dobila povratna informacija o tome kako se osjećaju kada rade na eTwinning projektu. MS Reflect je aplikacija za dobrobit koja podržava povezivanje, izražavanje i učenje. Kreiranje Reflect prijava omogućuje stjecanje uvida u dobrobit i izgradnju sretnije i zdravije zajednice za učenje. Uporabom aplikacije Reflect u nastavi može se pomoći učenicima u prepoznavanju i upravljanju svojim emocijama, poboljšava se emocionalni vokabular učenika i produbljuje empatija za vršnjake, a istovremeno se učiteljima pružaju povratne informacije za poticanje zdrave razredne zajednice. Unutar Reflecta učenici odgovaraju na upite koristeći osjećajnike (emojije) i čudovište osjećaja, lik koji prikazuje 60 različitih emocija na privlačan i razigran način. Na temelju odgovora učenika vidljivo je da učenici rad na eTwinning projektu dobro prihvaćaju i povezuju s pozitivnim emocijama.
Više o eTwinning projektu SUSTAINABLE: Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments možete pogledati na poveznici.