II. osnovna škola Čakovec aktivna je u eTwinning zajednici od 2011. godine.

Od tada je provedeno više od 50 eTwinning projekata, od kojih je velik dio nagrađen eTwinning Europskim oznakama kvalitete.

Od 2018. godine II. osnovna škola Čakovec ima status eTwinning škole.

eTwinning School

Božićne i novogodišnje čestitke

Putem TwinSpacea u našu su školu pristigle brojne čestitke iz partnerskih škola diljem Europe. Čestitke pristižu svakodnevno, a iz dosad dobivenih odabrane su neke koje su izložene na panou u informatičkoj učionici. Sve čestitke eTwinning partneri dijele na Padletu na kojem se prikuplja kolekcija čestitki iz svih škola sudionica eTwinning projekta SUSTAINABLE: Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments. Mnoge čestitke sadrže i kratke poruke i želje vezane uz ciljeve održivoga razvoja.

Naši učenici izradili su čestitke u alatu Canva, a mogu se pogledati u galeriji u nastavku.

Matej

Međunarodni dan osoba s invaliditetom – micro:bit i mBot

Povodom Međunarodnoga dana osoba s invaliditetom, koji se obilježava 3. prosinca, povezanim s globalnim ciljem 10: Smanjenje nejednakosti, pod vodstvom učiteljice Ive Naranđe provedene su aktivnosti s učenicima osmoga razreda i polaznicima izvannastavne aktivnosti Informatika+. Cilj je bio razumjeti izazove s kojima se suočavaju osobe s invaliditetom i shvatiti da tehnologija može poboljšati pristupačnost i inkluzivnost za sve.

Učenici osmoga razreda upoznali su se s brošurom na hrvatskom jeziku o ciljevima održivog razvoja i posebno se osvrnuli na globalni cilj 10: Smanjene nejednakosti. Razgovaralo se o izazovima s kojima se suočavaju osobe s invaliditetom. Kako bi iskusili koliko se slijepim osobama teško kretati u prostoru s preprekama, učenici su stavili poveze na oči i pokušali hodati po učionici. Zatim su razmišljali o tome kako tehnologija može poboljšati život za sve. Učenici su u parovima radili na izradi mBlock programa za mBot. Ideja je bila pokazati kako ultrazvučni senzor može pomoći nekome s oštećenjem vida, na primjer ako koristimo ultrazvučni senzor na invalidskim kolicima ili na štapu za pomoć slijepim osobama pri kretanju. mBot se kreće prema prepreci, zaustavlja se i daje kratki zvučni signal.

Polaznici izvannastavne aktivnosti Informatika+ prošli su micro:bit lekciju Clap Lights i shvatili kako takva i slična rješenja mogu pomoći osobama s invaliditetom. Učenici su programirali micro:bit tako da djeluje kao svjetiljka koja se može paliti i gasiti pljeskom ili glasnim zvukom.

Konačni rezultat ove aktivnosti je Padlet s alatima, igrama ili aplikacijama za pomoć osobama s invaliditetom iz svih partnerskih škola na koji smo prenijeli i naše radove.

Više o eTwinning projektu SUSTAINABLE: Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments možete pogledati na poveznici.

E-knjiga „Mir i pravda u svijetu“ i oblak riječi

Povodom Svjetskog dana znanosti za mir i razvoj, koji se obilježava 10. studenoga, tijekom mjeseca studenog 2024. s eTwinning partnerima surađivali smo na izradi e-knjige „Mir i pravda u svijetu“ (Peace and Justice in the World) i kreiranju oblaka riječi o miru i pravdi. Ova aktivnost povezana je s globalnim ciljem 16: Mir, pravda i snažne institucije, a realizirana je pomoću Sokratovog seminara (Socratic Seminars). Završni uradak je e-knjiga o miru u svijetu Peace and Justice in the World s ilustracijama generiranima pomoću alata umjetne inteligencije i odgovarajućim naslovima.

Ciljevi učenja bili su uvesti učenike u koncepte mira, pravde i jakih institucija koristeći pristup pojednostavljenog Sokratovog seminara, poboljšan odgovarajućim Web 2.0 i UI alatima, poticanje kritičkog razmišljanja, suradnje i osnovne digitalne pismenosti.

Aktivnost je realizirana u nekoliko koraka, dijelom na izbornoj nastavi Informatike u osmom razredu, a dijelom na izvannastavnoj aktivnosti Informatika+ pod vodstvom učiteljice Ive Naranđe. Uvodna aktivnost bila je gledanje videa Understand Goal 16: Peace and Justice (Primary). Zatim su učenici, radeći u timovima, raspravljali o miru i pravdi. Koristili smo poster koji je pripremila učiteljica iz Grčke. Pokrenuta je glavna rasprava u kojoj su sudjelovali svi učenici, a najvažnije riječi koje su se čule u raspravi zapisane su na ploču. Učenici su preveli riječi na engleski koristeći Google Translate i dodali ih u oblak riječi na zajedničkom AnswerGardenu. Koristeći Canva generator slika Magic Media naši su učenici stvorili ilustracije o tome kako zamišljaju mir i pravdu u svijetu. Odabrali smo jednu ilustraciju i podijelili je u zajedničkom Canva dokumentu, a zatim je partnerska škola kreirala naslov za našu sliku. Završni korak proveli smo na izvannastavnoj aktivnosti Informatika+. Učenici su najprije pogledali e-knjigu Peace and Justice in the World koja je još uvijek bila u fazi izrade, a zatim razmišljanjem o idejama došli do raznih prijedloga naslova za sliku koju su izradili učenici iz grčke škole. Glasovali smo za naslov slike i na kraju dodali odabrani naslov u našu zajedničku Canva e-knjigu.

U sklopu eTwinning projekta SUSTAINABLE: Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments škole svaki mjesec provode aktivnosti temeljene na drugoj metodi poučavanja povezane s jednim od 17 globalnih ciljeva održivog razvoja i odgovarajućim međunarodnim ili svjetskim danom koristeći digitalne alate i alate umjetne inteligencije (UI alate). Opis aktivnosti za mjesec listopad može se pogledati u ranijoj objavi E-knjiga Važnost kvalitetnog obrazovanja diljem svijeta.

Više o navedenom eTwinning projektu možete pogledati na poveznici.

Virtualni susret

U utorak, 26. studenoga 2024. putem TwinSpace Online meetingsa održan je virtualni susret za učenike sudionike eTwinning projekta SUSTAINABLE: Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments u kojem je sudjelovalo osamnaest partnera s oko 180 učenika iz osam država (Grčke, Turske, Hrvatske, Portugala, Španjolske, Rumunjske, Poljske i Litve).

Iz II. osnovne škole Čakovec sudjelovalo je šestero učenika osmoga razreda s učiteljicom Ivom Naranđom. U prvom dijelu susreta partneri su se ukratko predstavili, a u drugom dijelu učenici su u alatu Mentimeter kreirali zajednički oblak riječi s omiljenim globalnim ciljem održivoga razvoja.

 

Europske oznake kvalitete za dva eTwinning projekta

U II. osnovnu školu Čakovec stigle su Europske oznake kvalitete za dva eTwinning projekta provedena tijekom školske godine 2023./2024. Za eTwinning projekt Living with the Climate Change Europsku oznaku kvalitete dobile su učiteljice Iva Naranđa i Ivanka Novak. U ovom eTwinning projektu sudjelovalo je 20 partnera od kojih je njih 17 nagrađeno Europskom oznakom kvalitete. Učiteljica Iva Naranđa nagrađena je Europskom oznakom kvalitete i za eTwinning projekt The Amplified Blue Planet: A Journey in STEM, Earth Observation, Artificial Intelligence and Creative Writing for Environmental Awareness. U ovom eTwinning projektu sudjelovalo je 12 partnera te su svi nagrađeni Europskom oznakom kvalitete.

Europsku oznaku kvalitete dodjeljuje Središnja služba za podršku (CSS) projektima koji postižu određene europske standarde i njezina dodjela objavljuje se na European School Education Platform.

Popis svih dobitnika Europske oznake kvalitete možete pogledati na stranici EQL winners 2024.

Više o eTwinning projektu Living with the Climate Change možete pogledati na poveznici 

Više o eTwinning projektu The Amplified Blue Planet: A Journey in STEM, Earth Observation, Artificial Intelligence and Creative Writing for Environmental Awareness možete pogledati na poveznici 

E-knjiga Važnost kvalitetnog obrazovanja diljem svijeta

U sklopu eTwinning projekta SUSTAINABLE: Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments škole će svaki mjesec provoditi aktivnosti temeljene na drugoj metodi poučavanja povezane s jednim od 17 globalnih ciljeva održivog razvoja i odgovarajućim međunarodnim ili svjetskim danom koristeći digitalne alate i alate umjetne inteligencije (UI alate). Povodom Svjetskog dana učitelja, koji se obilježava 5. listopada, tijekom mjeseca listopada 2024. škole su surađivale na izradi e-knjige Važnost kvalitetnog obrazovanja diljem svijeta (The Importance of Quality Education Worldwide). Ova aktivnost povezana je s globalnim ciljem 4: Kvalitetno obrazovanje, a u njezinoj realizaciji primijenjeno je projektno učenje (Project Based Learning). Završni uradak je e-knjiga The Importance of Quality Education Worldwide s najvažnijim obrazovnim izazovima u svakoj državi partneru, prijedlozima rješenja i ilustracijama.

Ciljevi učenja bili su promicati učenje usmjereno na učenika, kritičko razmišljanje, suradnju i praktičnu primjenu znanja. Koristeći razne UI alate učenici su se upoznavali s vrhunskom tehnologijom i razvijali digitalne kompetencije baveći se problemima iz stvarnoga svijeta, potičući globalnu svijest i empatiju. Aktivnost se sastojala od četiri koraka, a škole su surađivale podijeljene u grupe po tri škole s međunarodnim timovima učenika. Iz II. osnovne škole Čakovec sudjelovali su polaznici izvannastavne aktivnosti Informatika+ i izborne nastave Informatike za osmi razred pod vodstvom učiteljice Ive Naranđe.

Učenici II. osnovne škole Čakovec koristili su Perplexity AI tražilicu i na materinjem jeziku istražili obrazovne izazove u Hrvatskoj. Učenici su raspravljali o tome što smatraju najvažnijim izazovima u obrazovanju u Hrvatskoj i zatim smo najvažnije obrazovne izazove koje su prepoznali naši učenici izrazili jednostavnim riječima te dodali u dijeljenu Google prezentaciju dostupnu na Twinspaceu. Učenici iz Grčke nastavili su rad na ovom zadatku, preveli naš tekst na engleski jezik i kreirali odgovarajuću ilustraciju pomoću alata generativne UI po vlastitom izboru, da bi na kraju učenici iz Litve odabrali obrazovni izazov iz Hrvatske koji smatraju najznačajnijim, predložili rješenje i kreirali prikladnu ilustraciju pomoću alata generativne UI.

Radeći u drugoj grupi, naši su učenici tekst na turskom jeziku koji su pripremili učenici iz Turske preveli na engleski jezik pomoću UI alata DeepL Translator. Nadalje, pomoću generatora slika Leonardo.AI učenici su izradili prikladnu ilustraciju izazova iz Turske. Dodali smo svoj dio u dijeljenu Google prezentaciju. Rad na ovome zadatku dovršili su učenici iz Grčke koji su predložili rješenje za odabrani obrazovni izazov i kreirali ilustraciju pomoću alata generativne UI.

U trećoj grupi naši učenici su koristili Perplexity AI kako bi pronašli prijedlog rješenja za obrazovni izazov kojeg su pripremili učenici iz Poljske, a na engleski preveli učenici iz Grčke. Učenici su raspravljali kako bi pronašli rješenje za odabrani izazov i kreirali prikladne ilustracije za ovaj izazov koristeći Canva generator slika Magic Media. Naše prijedloge rješenja i ilustraciju također smo dodali u Google prezentaciju.

U navedenom eTwinning projektu sudjeluje dvadeset partnera iz devet država (Grčka, Turska, Poljska, Portugal, Rumunjska, Italija, Španjolska, Litva i Hrvatska) koji su realizacijom ove aktivnosti demonstrirali izvrsnu organizaciju, suradnju i usklađenost.

e-knjiga The Importance of Quality Education Worldwide

Moonhack

Moonhack je godišnji globalni online izazov kodiranja koji je kreirao Code Club Australia, a koji je ove godine okupljao učenike iz cijelog svijeta u tri tjedna kodiranja i održavao se od 14. do 31. listopada 2024. Ovogodišnja tema je Ublažavanje klimatskih promjena!. Moonhack prepoznaje kako mladi ljudi mogu pozitivno utjecati na usporavanje klimatskih promjena, a projekti kodiranja koriste se za podizanje svijesti o koracima koje sada možemo poduzeti i za predlaganje drugih mogućih rješenja za ublažavanje klimatskih promjena. Učenici su sudjelovali u Scratch projektu In Deep Water (U dubokoj vodi). Organizatori Moonhacka pripremili su vodiče na više jezika, a među njima i na hrvatskom jeziku, što je učenicima olakšalo rad na projektima. Nakon završenog osnovnog dijela, učenici su bili pozvani na kreativni izazov u kojem su nastavili izradu Scratch projekata s vlastitim idejama. Organizatori Moonhacka odabrali su Scratch projekte koji zadržavaju temu i poruku izvornog projekta, ali istovremeno pokazuju inovativnost i kreativnost učenika te ih dodali u Scratch studio Moonhack 2024.

Sudjelovanje u Moonhacku dio je dodatnih aktivnosti eTwinning projekta SUSTAINABLE: Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments u sklopu  Europskog tjedna programiranja 2024. Škole su mogle odabrati neku od ponuđenih aktivnosti koje povezuju programiranje i globalne ciljeve održivog razvoja. Projekt In Deep Water povezan je s globalnim ciljem 14: Očuvanje vodenog svijeta (SDG 14: Life Below Water).

 

 

 

 

 

Global Goals Week 20. – 29. rujna 2024.

U sklopu eTwinning projekta SUSTAINABLE učenici su upoznati s globalnim ciljevima održivog razvoja, Aktivnost je provedena kroz tri koraka: gledanje uvodnog videa UN Sustainable Development Goals – Overview, čitanje stripa o 17 ciljeva održivog razvoja i igranje SDG kviza.

Kako bi se učenicima predstavio novi eTwinning projekt, uređen je pano u učionici Informatike na kojem su istaknute projektne aktivnosti za rujan 2024.

https://globalgoalsweek.org/

Novi eTwinning projekt: SUSTAINABLE

SUSTAINABLE:

Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments

 

 

U eri koju pokreće umjetna inteligencija, učitelji bi trebali usvojiti inovativne obrazovne strategije za poučavanje korištenja i etike umjetne inteligencije kroz izazove stvarnog svijeta, kao što je održivost. Cilj projekta je osnažiti učitelje ovim strategijama i vrhunskim digitalnim alatima i alatima umjetne inteligencije kako bi unaprijedili digitalne kompetencije učenika dok istražuju 17 ciljeva održivog razvoja (SDG). Svaki mjesec, temeljeno na novoj metodi poučavanja (projektno učenje, istraživačko učenje, personalizirano učenje, iskustveno učenje, suradničko učenje, obrnuta učionica, učenje temeljeno na igrama, pripovijedanje priča i Sokratovi seminari), učenici će provoditi aktivnosti koristeći digitalne i UI alate povezane s jednim od 17 globalnih ciljeva i odgovarajućim međunarodnim/svjetskim danom. Projekt se temelji na tri osi: održivost, inovativno učenje i tehnologije u nastajanju.

Integriranjem novih tehnologija u učionicu, učitelji će stvoriti zanimljive, interaktivne aktivnosti koje ne samo da potiču digitalnu pismenost, već i produbljuju razumijevanje učenika o globalnim izazovima. Putem platformi vođenih umjetnom inteligencijom i suradničkih digitalnih alata, učenici će razvijati kritičko razmišljanje, rješavanje problema i komunikacijske vještine, pridonoseći smislenim raspravama o održivosti i globalnom građanstvu.

Ideja ovog projekta temelji se na ESEP online tečaju „Unlocking the power of teachers’ digital competence: Innovative teaching and learning strategies“.

II. osnovnu školu Čakovec u projekt je uključila učiteljica informatike Iva Naranđa. U ovom projektu sudjelovat će polaznici izvannastavne aktivnosti Informatika+ i učenici osmog razreda koji polaze izbornu nastavu Informatike.

ESEP

eTwinning project SUSTAINABLE - poster

Skip to content