Tijekom ožujka 2025. aktivnosti na eTwinning projektu SUSTAINABLE: Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments temeljile su se na obilježavanju triju međunarodnih dana. Počeli smo sa Svjetskim danom divljih vrsta (World Wildlife Day) koji se obilježava 3. ožujka, a nastavili sa Svjetskim danom voda (World Water Day) koji se obilježava 22. ožujka. Sve smo povezali s Međunarodnim danom digitalnog učenja (International Day for Digital Learning) koji se obilježava 19. ožujka te globalnim ciljevima održivoga razvoja 6: Čista voda i sanitarni uvjeti i 15: Očuvanje života na zemlji. Suradnička aktivnost s eTwinning partnerima sastojala se od stvaranja digitalne zbirke s igrama o vodi i životu na kopnu za što smo koristili Wakelet. Za stvaranje digitalnih igara škole su koristile Blooket, Kahoot, Quizizz, Wordwall, LearningApps i druge alate.
Učenici su najprije pogledali dva videa, “Understand Goal 6: Clean Water and Sanitation (Secondary)” i “Life on Land SDG 15 Sustainable Development Goals for Kids”. Zatim su pripremili pitanja, odgovore i slike za digitalnu igru koju će kreirati njihovi vršnjaci iz partnerskih škola te kreirali igru prema materijalima koje su dobili od učenika iz druge države.
Naposljetku su učenici odigrali neke igre napravljene u suradnji s eTwinning partnerima:
1) Kahoot “Rare animal species by continents”
2) Kahoot “Clean Water”
3) Kahoot “The World Water Day”
4) Kahoot “Coral reefs”
5) Blooket “Water and Wild Life”
6) Qiuzizz “Water Resources Quiz”
7) WordWall “True/False Quiz About SDGs 6 & 15”
8) LearningApps “Aquatic Creatures Word Grid Game”
Aktivnost se oslanjala na obrazovnu strategiju učenje temeljeno na igri. Obrazovni ciljevi ove aktivnosti bili su razmišljati o važnosti održivoga upravljanja vodama, učiti o prijetnjama divljini, krčenju šuma i potrebi za naporima za očuvanje, kreativno razmišljati o tome kako prenijeti ključne ekološke poruke kroz stvaranje igre, unaprijediti tehnološku osposobljenost učenika korištenjem digitalnih alata i platformi za razvoj igara.
Navedene aktivnosti provedene su na izbornoj nastavi Informatike za osmi razred i u sklopu izvannastavne aktivnosti Informatika+ pod vodstvom učiteljice Ive Naranđe.
Više o eTwinning projektu SUSTAINABLE: Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments možete pogledati na poveznici.